za 14 nov | 13.00 tot 16.00 uur
STRESS IN JE LIJF, DE ROL VD PSOAS & JE ZENUWSTELSEL
za 14 nov | 13.00 tot 16.00 uur
STRESS IN JE LIJF, DE ROL VD PSOAS & JE ZENUWSTELSEL
za 14 nov | 13.00 tot 16.00 uur
STRESS IN JE LIJF, DE ROL VD PSOAS & JE ZENUWSTELSEL

Het hectische leven dat de meesten van ons leiden zorgt ervoor dat je zenuwstelsel overbelast raakt. Je bevindt je in een continue vecht-vlucht modus en kunt daardoor moeite hebben met ontspannen. Je lichaam geeft signalen af om weer terug bij jezelf te kunnen komen.

De psoas-spieren zijn direct verbonden met angst, gevaar en raken overwerkt door onze levensstijl. Klachten als onderrug- en bovenrugpijn, vermoeidheid, korte ademhaling, prikkelbaarheid, gevoel niet goed te kunnen aarden, concentratieproblemen, menstruatiepijn en natuurlijk angst-klachten kunnen met de psoas te maken hebben.

Een relaxte psoas zorgt ervoor dat je je steviger in je midden voelt staan. Je bent dieper verbonden met jezelf, weet duidelijker wat je wilt en kunt dit op een krachtige wijze naar buiten brengen.

In deze workshop leer je hoe je zelf van invloed bent op de wijze waarop je lichaam zich aanspant, zo ook je psoas-spieren. Je doet vooral ervaring op met diverse oefeningen waarbij je lichaam volledig tot rust mag komen. De oefeningen zijn heel eenvoudig en heerlijk om te doen. Wel vraagt het sensitief leren luisteren naar je lichaam.

Het hectische leven dat de meesten van ons leiden zorgt ervoor dat je zenuwstelsel overbelast raakt. Je bevindt je in een continue vecht-vlucht modus en kunt daardoor moeite hebben met ontspannen. Je lichaam geeft signalen af om weer terug bij jezelf te kunnen komen.

De psoas-spieren zijn direct verbonden met angst, gevaar en raken overwerkt door onze levensstijl. Klachten als onderrug- en bovenrugpijn, vermoeidheid, korte ademhaling, prikkelbaarheid, gevoel niet goed te kunnen aarden, concentratieproblemen, menstruatiepijn en natuurlijk angst-klachten kunnen met de psoas te maken hebben.

Een relaxte psoas zorgt ervoor dat je je steviger in je midden voelt staan. Je bent dieper verbonden met jezelf, weet duidelijker wat je wilt en kunt dit op een krachtige wijze naar buiten brengen.

In deze workshop leer je hoe je zelf van invloed bent op de wijze waarop je lichaam zich aanspant, zo ook je psoas-spieren. Je doet vooral ervaring op met diverse oefeningen waarbij je lichaam volledig tot rust mag komen. De oefeningen zijn heel eenvoudig en heerlijk om te doen. Wel vraagt het sensitief leren luisteren naar je lichaam.